3 Günde Adana ve Mersin Rotası | Akdeniz’in Güzelliklerine Yolculuk

Haftasonu kaçacak yeni rotalar ararken birden aklımıza Adana ve Mersin gelince neden gitmiyoruz ki? deyip kendimizi havaalanı yolunda bulduk.😊 Açıkçası Mart sonu Adana’da üşütür müyüz diye düşünmedik değil fakat gittikten sonra Mart sonu ve Nisan başının Adana’ya gitmek için en güzel zamanlar olduğunu öğrendik.Nisan 15 sonrası sıcaklar başlıyor ve dayanılmaz bir hal alıyormuş.Gelin hep birlikte 3 günlük dolu dolu Adana ve Mersin maceramıza bir göz atalım.

Adana ve Mersin Rotası
Yerköprü Şelalesi / Varda Köprüsü

1.Gün İstanbul – Adana

Yaklaşık 1 saat 20 dakikalık uçuşun ardından Adana’ya iniş yaptık. Adana Havalimanı şehrin dışında olmayan ulaşımın da kolay olduğu bir bölgede bulunuyor.Önceden kiraladığımız aracımızı havalimanı girişinden alıp yola koyulduk.(Eğer araç kiralamayı düşünüyorsaniz havalimanının içinde ve dışında bir çok alternatif bulunmakta.) Kahvaltı için Güzelyalı tarafında göl kenarında enfes bir mekan tercih ettik.Manzara harika, hizmet ve fiyatlar uygundu.Kahvaltı beklentimizin biraz altında kalsa da manzara ve mekanın güzelliği o kadar hoştu ki kahvaltıyı tolare etti diyebilirim.

Kahvaltının ardından meşhur Kazım Büfe’den muzlu süt içmeye doğru yola koyulduk.😊 Adana’ya gidip muzlu süt içmeden lütfen dönmeyin. Alt tarafı muzlu süt ne kadar güzel olabilir diye düşünmeyin arka planda içine farklı şeyer ekliyor olabilirler çünkü tadı gerçekten çok güzel.Muzlu sütümüzü içtikten sonra Adana’ya tekrar dönmek üzere vedalaşıp rotamızı Mersin’e çevirdik

Sıkma – Muzlu Süt

Tarsus / Eski Tarsus Evleri

Mersin’e doğru giderken yolumuzun üzerinde olan Tarsus’a uğruyoruz. Tarsus-Adana arası 40 km.Burada eski Tarsus evlerini görmek istedik açıkçası Eski Tarsus Evleri beni biraz hayal kırıklığına uğrattı.😊 Ben geniş çaplı bir alanda köy gibi bir yer olarak hayal ederken birkaç sokaktan oluşan ve eski evlerin bulunduğu küçük çaplı bir yer bizi karşıladı.Burada birkaç fotoğraf çekip yolumuza devam ettik.

3 Günde Adana - Mersin Rotası
3 Günde Adana ve Mersin Rotası / Eski Tarsus Evleri

Tarsus’ta gezilecek daha birçok yer mevcut fakat biz, zamanımız kısıtlı ve gideceğimiz yer çok olduğu için yola devam ettik.Tarsus gezi rehberi için bu yazıyı okuyabilirsiniz.😊 Tarsus Gezi Rehberi

Çamlıyayla/ Saklı Cennet Kisecik Kanyonu

Tarsus’tan sonra Mersin’in Çamlıyayla ilçesine Saklı Cennet Kanyonu’na doğru yola çıktık.Tarsus-Kisecik arası yaklaşık 1.30 saat sürüyor.Kisecik Kanyonu’na ulaşmak için o kadar yüksek yerlere doğru çıktık ki bir ara bir yaylada kar yağışına bile tanıklık ettik. Belirli bir km’den sonra yollar bozulup dağ yoluna doğru dönüyor.Nispeten yüksek bir araçla gitmek daha doğru olacaktır.Yol üzerinde Turunç ağaçlarına rastlamanız mümkün eğer siz de bizim gibi ilk kez Turunç ağacı görüyorsanız mandalina veya portakal zannetmeniz normaldir.Zira çok benziyorlar.😊

Turunç ağaçları ve Karadeniz’i andıran yeşil manzarası eşliğinde Kisecik-Saklı Cennet Kanyonu’na ulaştık.Kanyonda piknik yapabilecek masalar mevcut,çay ve kahve içebileceğiniz küçük bir kulübe de buluyor. Burayı işleten tatlı bir aile var.Kanyonda tekne ile gezi yapabilmek de mümkün.Biz de hemen tekne turu yapmak istedik.Yağmur yağdığı ve sular yükseldiği için kanyonun sonuna kadar gidemeden geri dönmüş olsak da bu kadarı bile harika bir deneyimdi.Saklı Cennet Kanyonu’na gidip tekne turu yapmadan kesinlikle dönmeyin.Tekne turunun ardından oradan ayrılıp rotamızı Mersin merkeze çeviriyoruz.

3 Günde Adana - Mersin Rotası
3 Günde Adana ve Mersin Rotası / Kisecik Kanyonu

Mersin

Yaklaşık 1 saat 45 dk yolculuğun ardından Mersin merkeze ulaştık. O kadar geziden sonra acıkıp Mersin’in şu meşhur Tantunisini yiyelim diye düşünerek oranın popüler tantunicilerinden birine girdik.Önden gelen enfes meze ve salatalar ile karnımızı nispeten doyurduk diyebilirim.Genel olarak Adana ve Mersin’de yemek yediğiniz her yerde önden çeşit çeşit salata ve mezeler ikram ediliyor.😊Ben denemek için yoğurtlu tantuni ve normal dürüm tantuni yedim.Her ikisinin de tadı çok güzeldi.Burada gözümüzü ve karnımızı doyurduktan sonra kalacağımız yere doğru yola çıktık.

Kalacağımız yer Silifke’de bulunuyor. Mersin’den Silifke’ye doğru giderken o enfes manzaraları hayranlıkla izledik. Mersin modern,gelişmiş ve çok güzel bir şehir.Tıpkı Antalya,Muğla havasını ruhunuzda hissediyorsunuz. Biz kalacağımız yere ve dinlenmeye doğru geçerken ertesi gün uzun ve güzel bir rota bizi bekliyor olacak.. 😊

2.Gün – Mersin’in Doğal Güzellikleri

Sabah gün doğumuyla birlikte kendimizi sahile atıp güneşin doğuşuna şahitlik ettik.Mersin’in denizi ve kumsalı Antalya ve Muğla’yı andırıyor.Sahilde nefis gün batımının ardından Narlıkuyu’ya kahvaltı yapmaya doğru yola çıktık.

Narlıkuyu

Sahil kasabası tarzında bir koy olan Narlıkuyu’da deniz kenarında irili ufaklı bir çok işletme bulunuyor. Burada sezonda balık yemenizi tavsiye ederim. Bizim gittiğimiz tarihlerde sezon henüz açılmadığı için yiyemedik. Ayrıca Narlıkuyu’da kahvaltı için de birçok mekan alternatifi de mevcut.Biz gözümüze kestirdiğimiz bir mekana giriyoruz veee Bingo! 😊Enfes bir serpme kahvaltı bizi karşılıyor.Bunun yanı sıra da enfes bir Narlıkuyu manzarası da cabası.Çeşit çeşit ev yapımı reçeller(Mersin’de muhakkak Turunç reçeli denemelisiniz) ve peynirlerle bezeli bu kahvaltı sofrası kalbimizi fethetti.Burada ayrıca Adana ve Mersin’e özgü ‘Sıkma’yı da denedik.Sıkma gözlemenin daha farklı bir versiyonu gibi düşünülebilir. Patatesli ve yöresel peynirli çeşitlisi benim favorim.Kahvaltımızı yaptıktan sonra hemen 1 km uzaklıktaki Cennet ve Cehennem Mağarasına doğru yola çıktık.

Cennet ve Cehennem Mağarası

Giriş ücreti 45 tl fakat Müzekart ile ücretsiz girebilirsiniz. Ayrıca buradan alacağınız bilet ile Astım Mağarası’nı da ziyaret edebiliyorsunuz.Burada doğal yollarla oluşmuş çok derin mağaralar bulunuyor.Kimyasal erozyonla tavanının çökmesi sonucu oluştuğu biliniyor.Cennet çöküğüne gitmek için 452 merdiven inmeniz gerek.Aşağıda ise sizi Meryem Ana adında bir kilise bekliyor.Cennet çöküğünün hemen ilerisinde ise Cehennem çöküğü var.Burası çok dik ve yüksek olduğu için aşağıya inmek ne yazık ki mümkün değil. Cehennem çöküğünün hemen üstünde cam tavan bir seyir terası kurulmuş. Burada yürümek doğrusu cesaret ister.😊 Burayı gezdikten sonra hemen yakınında ki Astım Mağrasına da gidebilirsiniz.

Astım Mağarası

Cennet ve Cehennem Mağarasına o kadar yakın ki yürüyerek 6-7 dk’da ulaşabilirsiniz. Astım mağarası, astım hastalarına iyi geldiği ve olumlu yönde düzelmeler yaşattığına inanılan bir mağara.Bu mağara efsanelere bile konu olmuş.Havası sebebi ile ziyaret eden insanların nefesini açmaya yardımcı olmaktadır.Ne yalan söyleyim ben Astım Mağarasında boğuldum.😊Çok basık bir havası var.Maske ile dolaşmak neredeyse imkansız.Yerler aşırı kaygan dikkatli yürümek gerek. Buradaki gezimizi de bitirdikten sonra benim çok merak ettiğim yerlerden biri olan Yerköprü Şelalesine doğru yola çıkıyoruz

Yerköprü Şelalesi-Mut

1 saat 45 dakikalık virajlı bir yolculuğun ardından Yerköprü Şelalesine ulaştık.Yol üzerinde bir sürü noktada durup kuru ve taze meyveler yemeyi de ihmal etmedik.😊 Giriş ücreti araba için 10 TL.Girişte arabanızı otoparka bırakıp yaklaşık 2 km yürümeniz gerekiyor. Girişten bakıldığında şelaleye dair en ufak bir iz bile göremeyip acaba doğru mu geldik diye düşünmeniz normaldir.😊 Fakat yaklaştıkça şelalenin sesini ve serinliğini hissediyorsunuz.Benim Mersin ve Adana seyahatine dair aklımda kalan ve en beğendiğim yer burası oldu.Bence henüz çok bilinmeyen gizli bir cennet burası. Gördüğümüz manzara karşısında ağzımız açık kaldı desem yalan olmaz.Bir sürü fotoğraf ve video çektikten sonra bu güzel yerde kalbimizi bırakıp Silifke’ye doğru yola çıktık.

3 Günde Adana - Mersin Rotası
3 Günde Adana ve Mersin Rotası / Yerköprü Şelalesi

Silifke

Burada çok güzel bir restoranda yemek molası verdik.Yemeklerle ilgili vermek istediğim bir diğer detay da her mekanda ev yapımı ekmekler size ikram ediliyor. Emin olun ki bu ekmekler ekmek yemeyen insana bile yedirtecek cinsten.Sadece ekmek ve mezeler ile çoğunlukla karnımızı doyurduk.Restoran sahibi çok tatlı bir çift bizi hemen restoranın yanındaki kendi çilek tarlalarına götürdüler. Mersin’de yol üzerinde çilek tarlaları görmeniz çok mümkün. Biz de dalından topladığımız çilekleri afiyetle yedik. Vedalaşıp konakladığımız yere doğru giderken yol üzerinden Mersin’e özgü Kerebiç tatlısı almayı ihmal etmedik.Içi antep fıstığı dolu bu tatlıyı denemenizi öneririm bence çok seveceksiniz 😊

3.Gün Adana – İstanbul

Son günümüzün sabahı Mersin’den ayrılıp Adana’ya doğru yola çıkıyoruz..Seyhan’da kahvaltı için bir at çifliğinde mola veriyoruz ve yine o nefis geleneksel ürünlerden oluşan serpme kahvaltılardan biri bizi karşılıyor. Kahvaltımızı yaptıktan sonra benim de Bir Zamanlar Çukurova dizisinde sık sık gördüğüm ve hep merak ettiğim bir yere doğru yola çıktık. Evet doğru bildiniz Varda Köprüsü!

3 Günde Adana - Mersin Rotası
3 Günde Adana ve Mersin Rotası – Yavuz Star Harası

Varda – Alman Köprüsü

Varda Köprüsü’ne giderken yol üzerindeki koyun sürülerine kayıtsız kalamayıp durup onları sevdik.Daha sonra Adana’nın Karaisali ilçesinde bulunan Varda Köprüsü’ne doğru devam ettik.Derin bir vadiyi birbirine bağlayan bu yüksek köprünün manzarasına karşı orada bulunan tek mekanda çaylarımızı içip biraz manzaranın tadını çıkardık.Köprünün üzerinden saatte bir tren geçiyormuş belki denk geliriz umudu ile oturduk ama ne yazık ki denk gelemeden ayrılıp hemen yakınındaki Kapıkaya Kanyonu’nu görmek için yola çıktık.

3 Günlük Adana - Mersin Rotası
3 Günlük Adana ve Mersin Rotası / Karaisali – Varda Köprüsü

Kapıkaya Kanyonu | Adana ve Mersin Rotası

Burası tıpkı yurtdışında gördüğümüz o meşhur kanyonları andırıyor. Kanyonun ortasından da bir çay geçiyor. Doğa yürüyüşü yapmayı sevenler için 7 km yürüme yolu bulunuyor. Biz çok yorgun olduğumuz için sonuna kadar yürüyemeyip 3 km’den sonra geri döndük.Vaktiniz varsa bu doğal güzelliği muhakkak görmeye gitmenizi ve kanyonun sonuna kadar yürümenizi tavsiye ederim.Çok güzel fotoğraf ve videolar çekeceğinizden şüpheniz olmasın.😊Buradan ayrılıp rotamızı Adana Merkez’e doğru çevirdik

Adana Merkez

Adana’ya gelip Kebap yemeden dönmek olur mu hiç? Olmaz tabi deyip kendimizi salaş mekanlardan birine attık.Kababın tadına baktıktan sonra benim daha önceki yediklerim neymiş acaba diye sorgulamanız normaldir.Hayatımda yediğim en güzel kebabı Adana’da yemem de normal tabi.😊Size tavsiyem; çok aç bir şekilde gidin sonra benim gibi neden daha çok yiyemedim diye üzülmezsiniz.

Burada yediğimiz kebaptan sonra duyduğumuz meşhur bir kadayıfçıya gitik.Hayatımda ilk kez denediğim kaymaklı kadayıfa bayıldım. Iddia ediyorum bunu beğenmeyecek bir insan yoktur.Kesinlikle Adana’da kaymaklı kadayıf yemeden dönmeyin! Kadayıfımızı da yedikten sonra Merkeze doğru gidip etrafı biraz gezdik.Taş Köprü’de fotoğraflar çektik.Kazım büfeye uğrayıp son bir kez muzlu sütümüzü de içip dönüş için kalbimizi,aklımızı burada bırakıp havalimanının yolunu tuttuk.Bir sonraki seyahatte görüşmek üzere hoşçakal Adana!

3 Günde Adana - Mersin Rotası
3 Günde Adana ve Mersin Rotası / Adana Kebap – Kaymaklı Kadayıf

Dipnot:Bu mevsimde ince ve kısa kollu kıyafetler tercih edebilirsiniz. Akşam serinliğini de düşünerek üzerinize bir ceket almanızı öneririm.😊 Daha fazlası için Instagram’dan beni takip etmeyi unutmayın! @seerapyilmaz

Dilerseniz Mersin diğer önemli rotalarından olan Uzuncaburç Antik Kenti , Gilindire ve Yanışlı Mağaralarını diğer arkadaşlarımın anlattığı videolarda izleyebilirsiniz.